Istotnym elementem w biznesie jest dostosowywanie się do trendów technologicznych i dostarczanie klientom jak najlepszych usług. Jest to znane jako dostarczanie doświadczeń zorientowanych na klienta.

Przykłady dostosowywania się do technologii i koncentrowania się na doświadczeniach skoncentrowanych na kliencie można zobaczyć na przykładzie firm Walmart i Amazon. Wartość tych firm wyniosła 400 miliardów dolarów (Walmart) i $24B (Amazon) od 2010 roku. Wraz z rozwojem e-handlu i technologii cyfrowych, w marcu i kwietniu 2022 roku przychody Walmartu wzrosły do 576 miliardów dolarów, a Amazona do 477 miliardów dolarów. Jednak podobnie jak w przypadku e-handlu, który ulepsza tradycyjny biznes, kryptowaluty i blockchain mają potencjał, by zakłócić i zrewolucjonizować tradycyjny biznes, zapewniając niezrównaną nową użyteczność zorientowaną na klienta. Na przykład, Binance osiągnął przychód w wysokości ponad 20 miliardów dolarów. w 2020 roku, a Coinbase 4 mld dolarów w 2021 roku. Te dwie giełdy są tylko dwiema z wielu, a na blockchainie istnieją również rynki tokenów niezbywalnych (NFT), równie lukratywne, z OpenSea handlującym około 2 mld dolarów w objętości miesięcznie.

Pomimo tego sukcesu, żaden tradycyjny biznes nie połączył sukcesu technologii blockchain ze swoim biznesem. Dlatego poniżej przedstawiamy trzy sposoby, w jakie kryptowaluty i technologia blockchain mogą zakłócić tradycyjny biznes.

1. Doświadczenie zakupowe skoncentrowane na kliencie

Najbardziej znaczącym sukcesem w branży e-commerce jest umiejętność zadbania o klienta, pomagając mu znaleźć idealny produkt w najlepszej cenie. Amazon skupił się właśnie na tym i profesjonaliści uznali to za przyczynę swojego sukcesu. Zakupy zorientowane na klienta również przyczyniły się do rozwoju e-handlu, ponieważ klient mógł znaleźć to, czego chciał lub nawet nie wiedział, że chce, zamiast zadowalać się tym, co było fizycznie w pobliżu. Blockchain przenosi biznes zorientowany na klienta na nowy poziom. Zapewnia szybsze transakcje, niższe opłaty, przejrzystość i zautomatyzowane transakcje bez ingerencji pośredników. Implikacje technologii blockchain dla e-handlu są ogromne, ale zasadniczo oferuje ona użytkownikom bezpieczniejszą, szybszą i bardziej godną zaufania metodę wydawania pieniędzy – lub w tym przypadku kryptowalut.

Powyższe pokazuje, że doświadczenia zorientowane na klienta w handlu kryptowalutami są nieodłączną częścią platform. Jednak do tego dochodzą jeszcze inne bodźce. Strona . platforma exeno oferuje rynek handlu kryptowalutami, który stawia klienta na pierwszym miejscu. Na rynku można znaleźć oferty bardziej lukratywne niż alternatywne, które regularnie się zmieniają. Towary sprzedawane na rynku exeno są również najwyższej jakości, oferując towary od uznanych marek. Ilość i jakość produktów jest na równi z najlepszymi, ale exeno oferuje także programy partnerskie, szeroką gamę kryptowalut, globalną wysyłkę, brak wymagań rejestracyjnych i popularne bramki płatności. Paliwem, które napędza wszystkie te funkcje, jest ich kryptowaluta – exeno coin.

Definicja customer-centric to zdolność do dystrybucji tego, czego klienci potrzebują, nie potrzebują i oczekują. Tak więc c-commerce idealnie pasuje do tej definicji, ponieważ daje wszystkie korzyści płynące z e-handlu z rewolucyjnymi zachętami, szybkością transakcji i satysfakcjonującym doświadczeniem użytkownika. Adaptacja jest także kluczowa dla biznesu skoncentrowanego na kliencie i exeno wykorzystuje to, tworząc dokładną mapę drogową planowanych użyteczności, w tym Stake Back (bardziej lukratywna alternatywa dla cashback).

2. Usuwanie pośredników.

Handel w tradycyjnym biznesie jest stopniowym procesem wielu organizacji, który kończy się tym, że klient otrzymuje to, co kupił. Często pojawia się człowiek pośredniczący, który komplikuje ten proces. Na przykład, użytkownik sprzedaje działający przedmiot na eBayu i otrzymuje reklamację, że towar jest wadliwy. Użytkownik ten podlega regulaminowi serwisu eBay i nawet jeśli sprzedawca nie zrobił nic złego, musi zwrócić kupującemu pieniądze – tracąc zarówno pieniądze, jak i fizyczne dobro. W tym miejscu wkracza blockchain, który usuwa pośrednika, przyspiesza transakcje, weryfikuje wymianę aktywów i wspiera zarówno kupującego, jak i sprzedającego. Obecnie kwitnącym rynkiem są niezbywalne tokeny (NFT), które sprzedały się za łączną kwotę17B w 2021 roku. Jednak rynki te są silnie rozdrobnione na różnych blockchainach i Defi – co oznacza, że unikalne aktywa, sztuka, towary i przedmioty kolekcjonerskie każdego posiadacza znajdują się w jego własnym świecie, odizolowane od reszty. Właśnie w tym miejscu exeno chciało stworzyć bardziej skoncentrowane na kliencie doświadczenia dzięki swojemu uniwersalnemu, globalnemu rynkowi NFT (spodziewany Q1 2023), który eliminuje fragmentację Defi i oferuje istotne centrum handlowe.

3. Bezpieczeństwo.

Bezpieczeństwo finansowe zawsze było problemem w tradycyjnym biznesie. Oszustwa rozwinęły się w wyniku pandemii i wstrząsają tradycyjnymi firmami poprzez £753M skradzionych w Wielkiej Brytanii. Statystyki nie kłamią, ponieważ pokazują, że prawie dwie trzecie dorosłych w Wielkiej Brytanii (36 mln) stało się celem oszustów, a prawie połowa Amerykanów mieli nieautoryzowane obciążenia na swoich kartach kredytowych. Blockchain to zmienia, ponieważ portfele są zabezpieczone długimi frazami, które zna tylko ich właściciel. Dodatkowo, każdy zakup wymaga ręcznego zatwierdzenia przez portfel kryptowalutowy, w przeciwieństwie do Amazona, który przechowuje dane osobowe. SSI (self-sovereign identity) to rewolucyjna koncepcja, która zapewni niezrównane bezpieczeństwo klientów. Technologia ta pozwala na zdecentralizowaną obsługę tożsamości cyfrowej, co oznacza, że żaden człowiek nigdy nie zobaczy, nie użyje ani nie będzie kontrolował prywatnych informacji klienta. Obecnie żaden marketplace ani sklep internetowy nie korzysta z tej technologii, exeno opracowuje koncepcję tej funkcji na przyszłość. W przeciwieństwie do tradycyjnych finansów, użytkownik ma kontrolę nad swoimi informacjami, a dzięki temu, że żadne dane nie są przechowywane, klienci są chronieni. Strona . Brytyjski organ regulacyjny ds. finansów stwierdza, że liczba oszustw tylko rośnie – a oni nie są w stanie tego powstrzymać. Jednak c-commerce, SSI i blockchain mogą to zrobić.

To tylko trzy sposoby, w jakie ekosystem c-commerce exeno zakłóca i rewolucjonizuje tradycyjne finanse. Dzięki rozległemu rynkowi, który skupia się na kliencie i jego bezpieczeństwie oraz bogactwu fizycznych dóbr i przypadków użycia, exeno jest obecnie pierwszą i jedyną platformą c-commerce, która wprowadza kryptowaluty w życie.


Źródło artykułu