Projekt wirtualnego świata The Sandbox ogłosił swój Metaverse Accelerator Program, który będzie popychał rozwój otwartego metaverse poprzez inwestowanie 50 milionów dolarów w startupy. Spółka zależna Animoca Brands nawiązała współpracę z firmą akceleratorową Brinc, której celem jest 30 do 40 startupów blockchain rocznie.

The Sandbox Metaverse Accelerator Program przeznaczy do 250 000 USD inwestycji na każdy potencjalny projekt i da dodatkowe zachęty dla projektów o najlepszych wynikach. Premia obejmuje cyfrowe aktywa The Sandbox (SAND) oraz LAND, cyfrową nieruchomość w metawersum The Sandbox. Oprócz tego, startupy, które osiągną najlepsze wyniki będą miały dostęp do dodatkowych dotacji inwestycyjnych oraz mentorów na wysokim poziomie.

Według współzałożyciela The Sandbox, Sebastiena Borgeta, program jest rozwinięciem jego celu, jakim jest wspieranie nowej fali przedsiębiorców metaverse. Dzięki temu startupy z całego świata mogą wcielić swoje pomysły w życie. „Jesteśmy szczególnie zainteresowani wspieraniem niedoreprezentowanych założycieli w ich ambicjach, którzy odkrywają nieskończone możliwości oferowane przez ekosystem The Sandbox” – powiedział.

Aplikacje są już otwarte, a pierwsza partia inwestycji ma ruszyć do drugiego kwartału 2022 roku. Program działa w ramach Launchpad Luna, współpracy Animoca Brands i Brinc, która ma na celu wspieranie rozwoju startupów.

Program wspiera rozwój otwartego metaverse, metaverse, które nie jest własnością żadnego pojedynczego podmiotu. Według współzałożyciela Animoca Brands i prezesa wykonawczego Yat Siu, otwarte metaverse „przedstawia niesamowitą okazję do stworzenia partycypacyjnego i współpracującego środowiska o sumie niezerowej, opartego na otwartości, równości, zarządzaniu użytkownikami i cyfrowych prawach własności.”

Powiązane: Animoca Brands wyceniana na $5B po pozyskaniu $358M

Oprócz wspierania przedsiębiorstw, rozwój metaverse może również w dłuższej perspektywie pomóc środowisku. Manav Gupta, założyciel i dyrektor generalny Brinc uważa, że „wraz z rozwojem cyfrowych doświadczeń, będziemy mieli mniej powodów do emisji dwutlenku węgla, aby podróżować do pracy lub zabawy.” Gupta twierdzi, że może to zmniejszyć popyt na fizyczne produkty, takie jak sztuka i towary, które mają niezrównoważone metody produkcji.