馃憢 Chcesz z nami pracowa膰? CryptoSlate zatrudnia na kilka stanowisk!

Transakcje kryptowalutowe doprowadzi艂y do rekordowych przychod贸w ze sponsoringu dla NBA, osi膮gaj膮c 1,6 miliarda dolar贸w w sezonie 2021-22, CNBC poda艂o, powo艂uj膮c si臋 na dane z bada艅 IEG, firmy konsultingowej zajmuj膮cej si臋 partnerstwami sportowymi.

Dla por贸wnania, NBA zebra艂a od 1,2 miliarda do 1,4 miliarda dolar贸w ze sponsoringu odpowiednio w sezonie 2018-19 oraz w sezonie 2020-21.

Jednak to kategoria kryptowalut okaza艂a si臋 zwyci臋zc膮 sponsoringu w tym sezonie. Jest to druga najbardziej lukratywna kategoria po technologicznej. Wed艂ug danych IEG kategoria technologiczna przynios艂a ponad 170 milion贸w dolar贸w, podczas gdy kategoria kryptowalutowa oko艂o 150 milion贸w dolar贸w.

Top 10 sektor贸w sponsoruj膮cych NBA w sezonie 2021/22. 殴r贸d艂o: IEG
Top 10 sektor贸w sponsoruj膮cych NBA w sezonie 2021/22. 殴r贸d艂o: IEG

Peter Laatz, globalny dyrektor zarz膮dzaj膮cy IEG, powiedzia艂 podobno:

„Sza艂 wysy艂ania sponsor贸w w kategorii kryptowalut nie przypomina niczego, co kiedykolwiek wcze艣niej widzieli艣my”.

Sponsorowanie kryptowalut obejmuje takie umowy, jak prawa do nazewnictwa poza aren膮 lub umieszczanie logotyp贸w i nazw firm kryptowalutowych na koszulkach zawodnik贸w.

Podobno NBA spodziewa si臋 ponad 200 milion贸w dolar贸w tylko z um贸w na koszulkach zawodnik贸w.

Partnerstwa

Pierwsz膮 firm膮 kryptowalutow膮, kt贸ra sponsorowa艂a NBA by艂a Coinbase, kt贸ry zosta艂 podpisany w pa藕dzierniku 2021 roku. W ramach sponsoringu wartego 192 miliony dolar贸w Coinbase wykorzysta艂 wszystkie platformy NBA, w tym WNBA i USA Basketball.

Ro艣nie te偶 liczba sponsor贸w baz dru偶ynowych. W listopadzie 2021 r, Crypto.com kupi艂 prawa do nazwy Staples Center za 700 milion贸w dolar贸w, aby przemianowa膰 j膮 na „Crypto.com Arena”.

Brooklyn Nets rozpocz臋li r贸wnie偶 wieloletni program sprzeda偶y koszulek partnerstwo z platform膮 transakcyjn膮 Webull, zgadzaj膮c si臋 na otrzymywanie 30 milion贸w dolar贸w rocznie. Szczeg贸艂y umowy nie zosta艂y ujawnione.

W grudniu 2021 roku Golden State Warriors poda艂 . swoje mi臋dzynarodowe prawa do FTX za 10 milion贸w dolar贸w. Logo FTX pojawi si臋 tak偶e na koszulkach dru偶yny. Jednak na pocz膮tku maja 2022 roku Warriors odnowili umow臋 z japo艅sk膮 firm膮 e-commerce Rakuten. Wed艂ug doniesie艅, kontrakt przyniesie Warriors rocznie 40 milion贸w dolar贸w.

Umowy osobiste

Gracze zawieraj膮 r贸wnie偶 indywidualne umowy z firmami kryptowalutowymi. W grudniu 2021 r, Kevin Durant zgodzi艂 si臋 promowa膰 Coinbase na wszystkich swoich g艂贸wnych platformach biznesowych, podczas gdy LeBron James nawi膮za艂 wsp贸艂prac臋 z Crypto.com w styczniu 2022 roku, aby pom贸c uczniom szk贸艂 podstawowych w nauce o blockchainie.

W mi臋dzyczasie, w grudniu 2021 roku, Michael Jordan po艂膮czy艂 si艂y z Solana aby uruchomi膰 now膮 platform臋 spo艂eczno艣ciow膮. Spencer Dinwiddie i Bitrefill r贸wnie偶 niedawno wsp贸艂pracowali . by wypu艣ci膰 na rynek trampki z Bitcoinami.


殴r贸d艂o artyku艂u