馃憢 Chcesz z nami pracowa膰? CryptoSlate zatrudnia na kilka stanowisk!

Biznes monetyzacji danych jest podstaw膮 gospodarki cyfrowej, jak膮 znamy. Giganci portali spo艂eczno艣ciowych, tacy jak Facebook czy YouTube, zarabiaj膮 miliardy na sprzeda偶y danych swoich u偶ytkownik贸w, kt贸rzy pozostaj膮 pomini臋ci w tym procesie.

Doch贸d z ludzkich danychczyli HUDI, chce to zmieni膰 i uczyni膰 u偶ytkownik贸w g艂贸wnymi beneficjentami tego 3 miliardy dolar贸w rynek.

Czas na redystrybucj臋 warto艣ci danych do u偶ytkownik贸w

Przemawiaj膮c do CryptonitesAlex Fazel podczas Paris Blockchain Week, za艂o偶yciel HUDI opisa艂 d艂ug膮 drog臋, jak膮 musia艂 przej艣膰, zanim platforma przybra艂a sw贸j obecny kszta艂t. Gianluigi Ballarani, znany widzom jako GG, jest odnosz膮cym sukcesy YouTuberem, kt贸rego kariera w marketingu i generowaniu lead贸w doprowadzi艂a go do u艣wiadomienia sobie, 偶e rynek monetyzacji danych czeka tektoniczna zmiana.

Jego w艂asna firma zajmuj膮ca si臋 generowaniem lead贸w p艂aci艂a setki tysi臋cy euro 藕r贸d艂om ruchu, takim jak Facebook, podczas gdy u偶ytkownicy, kt贸rych dane sprzedawa艂a, nie zarabiali 偶adnych pieni臋dzy.

Z drugiej strony, ro艣nie zainteresowanie bran偶膮 kryptowalutow膮, ale wysokie ceny i brak fiat onramps stanowi膮 barier臋 wej艣cia dla wielu os贸b.

Po艂膮czenie tych dw贸ch czynnik贸w utorowa艂o drog臋 do powstania nowego typu platformy, kt贸ra przenosi biznes monetyzacji danych do 艣wiata Web3.

Ballarani wierzy, 偶e umo偶liwienie ludziom przej臋cia kontroli nad ich w艂asnymi danymi zapewni im 艂atwiejszy dost臋p do 艣wiata kryptowalut. Wej艣cie na rynek kryptowalut nie b臋dzie wymaga艂o wydawania fiat贸w, ale aktyw贸w, kt贸re ludzie ju偶 posiadaj膮, by zarabia膰 pieni膮dze na rynku – swoich danych.

Dzi臋ki wysi艂kom legislacyjnym, takim jak GDPR, u偶ytkownicy mog膮 odwo艂a膰 si臋 do wszystkich danych, kt贸re zgromadzi艂y r贸偶ne platformy. Portfel HUDI pozwala im przes艂a膰 te dane i wykorzysta膰 platform臋 jako stra偶nika informacji, do kt贸rych w innym przypadku nie mieliby dost臋pu.

Maj膮c wszystkie swoje dane w jednym miejscu, u偶ytkownicy mog膮 w nagrod臋 zdobywa膰 tokeny HUDI. W przysz艂o艣ci, jak powiedzia艂 Ballarani, b臋d膮 oni mogli sami zarabia膰 na swoich danych, wybieraj膮c platformy lub firmy, kt贸rym chc膮 je sprzeda膰.

Na razie suma pieni臋dzy, jak膮 pojedyncza osoba mo偶e zarobi膰 na monetyzacji ca艂ego swojego internetowego zbioru danych, jest znikoma. Ballarani uwa偶a jednak, 偶e w przysz艂o艣ci dane ka偶dego u偶ytkownika mog膮 by膰 warte setki dolar贸w dla odpowiedniej platformy, podaj膮c jako przyk艂ad firmy obs艂uguj膮ce karty kredytowe i platformy streamingu wideo.

Tym, co odr贸偶nia HUDI od innych platform agreguj膮cych dane, jest ich jako艣膰. Maj膮c oko艂o 250 000 u偶ytkownik贸w, HUDI jest w stanie uzyska膰 lepsze oferty monetyzacji i przewy偶szy膰 platformy, kt贸re zarz膮dzaj膮 milionami u偶ytkownik贸w.

To za艂o偶enie nie jest atrakcyjne tylko dla u偶ytkownik贸w HUDI – Ballarani powiedzia艂, 偶e firma rozmawia艂a z Ocean Protocol o potencjalnej wsp贸艂pracy. Od momentu powstania w 2017 roku, HUDI rozwija艂o si臋 powoli i ostro偶nie, k艂ad膮c solidne fundamenty pod 艣wiat Web3, kt贸ry mia艂 dopiero nadej艣膰.

Teraz, gdy jeste艣my ju偶 jedn膮 nog膮 w drzwiach Web3, na HUDI czekaj膮 liczne nowe mo偶liwo艣ci. Ballarani uwa偶a, 偶e istnieje kilka rozs膮dnych rozwi膮za艅 problemu danych w 艣wiecie Web3, podaj膮c Brave jako przyk艂ad, ale zauwa偶y艂, 偶e „nikt jeszcze tego nie zrobi艂”, je艣li chodzi o decentralizacj臋 agregacji danych.

Wyja艣ni艂, 偶e powstanie zdecentralizowanych sieci spo艂eczno艣ciowych oznacza, 偶e rynek jest teraz gotowy na zdecentralizowane rozwi膮zanie w zakresie danych u偶ytkownik贸w, takie jak HUDI.

„Nast臋pn膮 rewolucj膮 b臋d膮 dane, poniewa偶 to one s膮 paliwem gospodarki cyfrowej” – powiedzia艂 CryptonitesTV. „Nadszed艂 czas, by ponownie rozdzieli膰 t臋 warto艣膰”.


殴r贸d艂o artyku艂u