Najnowszy dodatek do stosunkowo młodego przemysłu, gry na blockchainie wciąż nie straciły swojej tajemniczości. Wiele osób wciąż nie wie, co z nią zrobić, a ciągle zmieniający się ekosystem gier niewiele w tym pomaga.

Jednak ci, którzy są głęboko zaangażowani w blockchain gaming, wierzą, że obietnica aktywów należących do graczy i obiegowych gospodarek tokenów to naturalna ewolucja rozrywki – która zmieni sposób, w jaki świat postrzega gry.

Jedną z takich osób jest Anthony Yoon, główny partner w ROK Capital. W wywiadzie dla CryptoSlate, Yoon powiedział, że wierzy, iż przyszłość gier leży w łańcuchu, dlatego jego fundusz wsparł kilka projektów blockchain gaming, które chcą przebić się na koreańskim rynku gier.

Fundusz wsparł organizatora mobilnych esportów typu play-to-earn Ignite Tournaments, który pełni rolę platformy streamingowej z wypłatami w kryptowalutach i NFT. CyBallgra P2E blockchain o tematyce piłkarskiej, oraz Nine Chronicles, w pełni zdecentralizowana gra RPG, również należy do portfolio GameFi ROKa.

I chociaż optymizm Yoona dotyczący rynku jest trudny do przebicia, jest on świadomy wyzwań, które stoją przed nim.

Jednym z największych wyzwań dla projektów GameFi jest próba konkurowania z uznanymi grami z dużych studiów. Yoon powiedział, że wzrosła liczba projektów GameFi, które chcą konkurować z grami AAA od Ubisoft czy EA – prawie wszystkie z nich są skazane na porażkę.

„Liczbę gier on-chain, które zasługują na pożądaną odznakę AAA, można policzyć na palcach dwóch rąk” – powiedział CryptoSlate.

Yoon i jego fundusz są tego świadomi i przyjęli zupełnie inne podejście.

Zamiast próbować znaleźć projekty GameFi, które mogą konkurować z dobrze finansowanymi grami, ROK Capital stara się wprowadzić tradycyjne studia gier do przestrzeni blockchain. Yoon mówi, że jest wiele „kryptociekawych studiów” zainteresowanych grami blockchain.

„Studia AAA, które wprowadziły gry do milionów użytkowników i wygenerowały setki milionów do miliardów przychodów z tych tytułów, są teraz zainteresowane zbadaniem, jak zintegrować kryptowaluty”.

Ponieważ Korea Południowa, z której pochodzi Yoon, jest czwartym co do wielkości rynkiem gier na świecie, nawet najmniejszy wzrost adopcji GameFi może przynieść rodzącej się branży miliony. Kraj ten jest mekką dla twórców gier, z których większość mogłaby z łatwością przejść na blockchain gaming.

„Jesteśmy podekscytowani, że świat zobaczy silnych koreańskich deweloperów w kryptowalutach pochodzących z przestrzeni, którą Korea robi najlepiej – gier”.

Kryptowaluty są tutaj, aby pozostać, i tak samo jest z GameFi

Ale pomimo bezprecedensowego wzrostu segmentu rynku GameFi, większość projektów konkurujących w tej przestrzeni nie przetrwa do następnej hossy. Yoon jest tego świadomy, ale wierzy również, że kryptowaluty i technologia blockchain nigdzie się nie wybierają. Jako inwestor dostrzega wartość tej branży i spodziewa się, że tradycyjne VC będą coraz bardziej zainteresowane tą przestrzenią.

„Z perspektywy alokacji kapitału, blockchain i kryptowaluty są tutaj, aby pozostać”, powiedział CryptoSlate. „Moja rada dla VC, które nie zajmują się kryptowalutami i obserwują tę przestrzeń, to traktowanie kryptowalut jako wschodzącej klasy aktywów, w którą warto przeznaczyć trochę kapitału z tradycyjnych alokatorów aktywów”.

Yoon uważa, że darwinowska natura branży kryptowalutowej – w której tylko najlepsze pomysły i najsilniejsze firmy przetrwają – jest tym, co pozwoli jej przetrwać przez najbliższe lata.

„Jeśli kryptowaluty mogą przetrwać krach rynkowy i upadek pożyczkodawców w 2022 roku, to z pewnością poradzą sobie ze wszystkim innym, co może stanąć na ich drodze, od nadgorliwych regulatorów po drapieżnych hakerów czających się na północ od granicy koreańskiej”.

Napływ talentów do branży kryptowalut i blockchain jeszcze bardziej wzmocni ten fundament.

„W cyklu 2018-2019 widzieliśmy wielu turystów, którzy przychodzili i odchodzili, ale w tym cyklu widzimy silne talenty techniczne, które nadmiernie indeksują się w budowaniu. Widzimy również, że fundusze kryptowalutowe, które istnieją już od jakiegoś czasu, radzą sobie wyjątkowo dobrze i mają teraz większe bilanse, aby wdrożyć się w tę przestrzeń” – wyjaśnia.

Yoon uważa, że minie jeszcze rok, zanim zobaczymy, do czego zdolna jest branża gier na blockchainie. Dopiero gdy więcej projektów GameFi uruchomi swoje alfy i zobaczymy więcej studiów AAA wchodzących w tę przestrzeń, branża ujawni swój prawdziwy potencjał i pokaże, że jest tu po to, by mówić” – powiedział.


Źródło artykułu